Bookmark and Share     Sitemap

Billeder, videoer og sociale medier - retningslinjer

Da vi har rigtigt mange dejlige oplevelser sammen med ponyerne og hestene, ønskes det ofte at forevige dem på billeder eller film. Det kan også være et ønske at filme i undervisningssituationen, så rytterne efterfølgende kan lære ved at se sig selv på video.

Suså Hestesportscenter er privatejet, og ponyerne/hestene ejes ligeledes af centeret. Det er derfor ejeren af ridecenteret, som har rettighederne til billeder og videoer, der tages på Suså Hestesportscenter.

Det er derfor IKKE tilladt at lægge billeder eller videoer taget på Suså Hestesportscenter på de sociale medier uden forudgående aftale med centerets ejer Maria. Hvis du har et billede eller video, som du ønsker at lægge på de sociale medier, skal du derfor sende det til Maria. Inden du sender billedet eller videoen, bedes du have overveje følgende:
  • Er indholdet passende at dele og ikke til skade for Suså Hestesportscenter eller Suså Rideklubs image og omdømme? Du er nemlig klubbens ansigt udadtil.
  • Følger indholdet ordensreglerne, sikkerhedsreglerne og staldreglementet?
  • Viser indholdet fornuftig og sikker ridning?
  • Er der andre personer/ponyer/heste på billederne, hvorfra der kræves samtykke?

Baggrunden for reglerne er først og fremmest, at vi ønsker, at der er ro og koncentration om ridningen i ridetimerne. Dernæst at vi ønsker at værne om vores allesammens sikkerhed, integritet, gode rygte og ikke mindst gode stemning. Vi ønsker ikke at vores undervisning eller ridecenteret frit kan vurderes og kommenteres på ud fra billeder og videoer på de sociale medier.

Generelt gælder det, at
  • man gerne må tage billeder og filme fra undervisningen, stævner mv., men kun til eget privat brug.
  • der må tages billeder og film fra sidelinjen og ikke på banen.
  • videoer og fotos fra Suså Hestesportscenter IKKE må lægges op på de sociale medier uden forudgående accept fra centerets ejer Maria.
  • ridelæreren og ridecentret har fuld ret over undervisning og instruktionerne, hvorfor godkendt video, der lægges ud, skal være uden original lyd. Læg gerne passende baggrundsmusik på inden godkendelsen.
  • alle videoer/billeder der lægges ud, skal have et positivt indhold og formål.
  • indholdet skal være angivet med hashtag #SusåRideklub.
  • såfremt du er utilfreds med noget, så kontakt Suså Rideklubs bestyrelse, i stedet for at dele negativt indhold på de sociale medier.

Alle skal følge de retningslinjer, der er for brug af sociale medier. Vi beder forældre gennemgå retningslinjerne med deres børn.

På forhånd mange tak for forståelsen.
Suså Rideklub | Engelstoftevej 10, Glumsø - Danmark | bestyrelse.susaa@gmail.com