Bookmark and Share     Sitemap

Rideskolen

Rideskolen tilbyder undervisning til nybegyndere, letøvede og øvede børn, unge og voksne. Der er både dressur- og springhold.

Vores mål i rideskolen er at tilbyde kompetent og professionel undervisning til alle i en rar og pædagogisk atmosfære.

Vi har et stort fokus på rytterudvikling. Dette gælder både for det rent ridetekniske niveau og forståelse for hesten som individ samt indenfor træningspsykologi, hvor rytteren får støtte til at udvikle mod og vilje på et individuelt plan.

Der er altid fokus på den enkelte rytters niveau og personlig feedback.

For os er det vigtigt at alle rytterne udover at lære at ride, også får indblik og viden om hvordan man sikre ponyerne og hestens velfærd. Derfor er der i undervisningen et stort fokus på at ponyerne og hesten har det godt og trives.

Vi vægter et godt kammeratskab, hvor man hjælper hinanden.

Undervisningen finder sted på Suså Hestesportscenter, Engelstoftevej 10, 4171 Glumsø, og foregår enten i ridehal, udendørs ridebane eller i naturen omkring centeret alt afhængig af niveau.

Uanset niveau vil det blive vurderet hvilket hold, der passer dig. I takt med din udvikling, vil du blive anbefalet at flytte hold svarende til niveau.

De ponyer og heste, der er tilknyttet rideskolen lejes af Suså Hestesportscenter. Vi har alt fra søde venlige børneponyer op til ungheste og veluddannede heste hvoraf flere præsterer LA til både stævne og træning. Så der er helt sikkert en, der passer dig. Den pony/hest du kommer til at ride, er nøje afstemt dit niveau og udvikling. Du ridder derfor ikke på den samme pony/hest hver gang.

Sikkerhed er vigtig for os, derfor har vi en række sikkerhedsregler, som du bedes orientere dig i og følge.

Så hvad enten du først skal til at lære at ride, eller allerede kan ride på normalt rideskoleniveau eller ønsker at forsætte træning på et højere niveau, vil du kunne få anvist et hold, der opfylder dine behov. Vi tilbyder også privattimer for både rideskoleryttere og ryttere med egen hest, som ønsker at komme videre til et højere niveau.

Hvis ovenstående har vagt dig interesse er du velkommen til at kontakte Suså Rideklub på bestyrelsen.susaa@gmail.com

Vi glæder os til at høre fra dig!
Suså Rideklub | Engelstoftevej 10, Glumsø - Danmark | bestyrelse.susaa@gmail.com